Hallo allemaal,
Al lang niet meer gepost maar de weeklydose.awards leken me een goede gelegenheid daar toch maar weer eens wat tijd voor te maken.
Mijn keuzes:
Beste schrijver
Greg Rucka (Write-in)
Maakte het afgelopen jaar Wolverine weer interessant om te lezen, Queen & Country was goed (met name de arc "Operation: Blackwall"), Gotham Central was zeker een van de beste series van het afgelopen jaar, Batman: Death and the maidens is de moeite waard en hij weet mij zelfs met Wonder Woman te boeien.
Beste tekenaar
Jim Lee (Batman)
Gewoon goed. Gedetailleerd, flashy en de "waterverfpanels" waren prachtig. Benieuwd naar Superman!
Beste inkleurder
Patricia Mulvihill (100 Bullets)
Vult Risso perfect aan en werkt dus ook terecht mee aan diens run op Batman. Sfeervol.
Beste cover artist
Jock (Write-in)
Zijn covers voor The Losers zijn geweldig (z'n binnenwerk is ook niet verkeerd trouwens). Allemaal een bijzonder design en allemaal pakkend. Kijk zelf maar
Beste team makers
Rucka, Brubaker en Lark (Write-in)
Tja, iedereen moet gewoon Gotham Central lezen. Rucka en Brubaker schrijven goede, spannende, overtuigende verhalen over politiewerk in Gotham City en Lark's artwork sluit daar perfect op aan.
Beste nieuwe talent
Andy Diggle (The Losers)
Schrijft een prima actiefilmspektakel met The Losers, de rest van het lijstje (behalve dan Joshua Middleton) had er wat mij betreft vorig jaar al op de nominatie gemoeten.
Beste serie
Green Arrow (Write-in)
Altijd een lastige categorie. Uiteindelijk voor Green Arrow gekozen omdat het een titel is die ik puur voor de superhero-fun lees en dat ook iedere maand weer levert. Winick schrijft een goede Green Arrow op het moment en het artwork van Hester & Parks is strak en consistent.
Beste nieuwe serie
The Walking Dead (Write-in)
2003 was een goed jaar voor horror-comics en dit is zeker de beste. Doet qua verhaal nu nog denken aan 28 days later, vooral het eerste nummer, maar dan beter. Een interessant hoofdpersonage, goed (zwartwit) artwork en zombies!
Beste single issue
Gotham Central #11 (Write-in)
Een heus stand-alone issue geschreven door Brubaker en getekend door Brian Hurtt over Stacy, de (burger)assistent op het bureau die het batsignaal bedient. Goed idee, goed uitgewerkt.
Beste one-shot/mini-serie
Startling Stories: The Thing - Night Falls on Yancy Street
Veel te lange titel maar een leuke mini.
Beste uitgeverij
DC
Tja, als ik zoals ik eerder al zei Wonder Woman met plezier lees, moeten ze daar wel wat goed doen. Verder komen mijn keuzes in de andere categori?n vrijwel allemaal uit de DC-stal dus lijkt me dit terecht.
Beste Juniorpress serie
Jim Lee's Batman
Omdat ik de rest maar zozo vind.